Általános rendelkezések

Az élj.hu és manókboltja.hu webáruházat az NaMo Eco Kft. (a továbbiakban: szolgáltató) üzemelteti. Vásárló lehet bárki, aki a jelen szerződési feltételeket elfogadja, azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Jelen szerződés nyelve magyar. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. Adatvédelemmel kapcsolatos nyilatkozatunkat itt ismerheti meg: Adatvédelmi irányelv.

Akciós és leárazott termékeinkre garanciát nem vállalunk!

Szerződő felek

Az élj.hu és manókboltja.hu webcímen történő megrendeléssel jelen szerződésben foglalt feltételekkel szerződés jön létre a szolgáltató és a megrendelést a leadó személy, mint vásárló (továbbiakban vásárló) között.

A vásárló a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen szerződésben foglaltakat.

Megrendelés

A megrendelésről a szolgáltató e-mailben a rendszer által automatikusan generált visszaigazolást küld. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés azonosító számát. Utóbb erre az azonosító számra hivatkozva fordulhat a vásárló a szolgáltatóhoz. Ez a visszaigazolás azonban még csak a vásárló megrendelésének megérkezését igazolja, és nem jelenti azt, hogy a termék kapható.

A vásárló a megrendelés jóváhagyásával elismeri, hogy jelen szerződési feltételeket megismerte és azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el. A vásárló köteles adatait a valóságnak megfelelően megadni. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő valamennyi kárért a vásárló felel. A nyilvánvalóan hamis vagy hibás regisztrációt a szolgáltató jogosult törölni.

A megrendelések összevonására nincs lehetőség.

E-számla

A megrendelő a megrendelés feladásával hozzájárul a megrendelésével kapcsolatos E-számla kiállításához és annak a megrendelőhöz való elektronikus továbbításához.

Rendelési információk

A vásárlás regisztráció nélkül nem lehetséges.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 18 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3 - 10 munkanapon belül,  amennyiben az adott termék vagy szolgáltatás lapján külön erre vonatkozólag eltérés nincs feltüntetve. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

Amennyiben egy rendelésben minimális változtatást végre kell hajtani a vásárló kérésére, akkor ezt a Szolgáltató vállalja. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor a Vevőnek új rendelést kell feladnia.

Rendelés menete

1. Regisztráció.

2. A megvásárolni kívánt termékeket helyezze a kosarába. Majd a Kosár gombra kattintva elindíthatja a megrendelés feladását. 

3. Amennyiben mégis szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „Vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az „eltávolítás” mezőt kijelölve és a "Kosár frissítése" gombra kattintva törölheti vagy módosíthatja a kosár tartalmát. Amennyiben mindent rendben talál kattintson a "Pénztár" gombra.

4. A Pénztár oldalon történik a szállítási, fizetési mód kiválasztása és a promóciós kód és szállítási adatok megadása. Ennek lezárásaként kattintson a "Rendelés áttekintése" gombra.

5. Rendelés áttekintése lapon ellenőrizze a megadott adatokat. Amennyiben mindent rendben talál, kattintson a "Rendelés elfogadása" gombra vagy a vissza gombra, amennyiben módosítana. (Bankkártyás fizetés esetén, lapunkról a bank fizető oldalára jut, ahol a bankkártya adatok megadásával és jóváhagyással teljesítheti a fizetést.)

Adattovábbítási nyilatkozat (bankkártyás fizetés esetén): Tudomásul veszem, hogy a NaMo Eco Kft (2009 Pilisszentlászló, Béke utca 44/b.) adatkezelő által az manokboltja.hu - elj.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, email, számlázási cím. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff

6. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. 

Termékkínálat leírása

Hordozós termékek és kegészítőik, mosható pelenkák és kiegészítők, kiscipők, natúr és bio tartós élelmiszerek, öko tisztálkodás és tisztítószerek, táplálékkiegészítők.

Termékek, árak, akciók

A termékek leírása és ára a termékek adatlapján olvasható. Az ár forintban értendő és az ÁFA-t tartalmazza.

Az árak esetleges hibás feltüntetése, elírása esetén a szolgáltató jogosult azok kijavítására. Ha valamelyik termék vagy annak ára elírás vagy rossz információ alapján hibásan került feltüntetésre, a szolgáltató jogosult a megrendelést törölni, kivéve ha az eltérés elenyésző.

Amennyiben egy jelentős értékű termék készlethiány miatt nem kapható, a szolgáltató a vásárlóval megegyezve törölheti a megrendelésből.

Akciós termékek esetén az akció időtartama visszavonásig érvényes. Mindenkori akcióinkat megtekintheti a Jelenlegi AKCIÓK lapunkon. 

A szolgáltató kizárólag új, bontatlan csomagolású termékeket értékesít.

Előfordulhatnak olyan lejárathoz közeli termékek áruházunkban, amelyeket gyakran akció keretében értékesítünk a lejáratt előtti időpontig.

Szállítás

Egy megrendelés egy csomagot foglal magában, melyhez a Szolgáltató a mindenkori szállítási díjat (díjas vagy díjmentes) számítja fel. Nincs lehetőség több megrendelést/csomagot egy rendelésként kezelni. Minden megrendelés egy csomag, csomagfeladásnak minősül.

A díjakról a szolgáltató Szállítási lapján kaphat felvilágosítást.

A rendelési felár az 5 000 Ft alatti rendelések után fizetendő, amely rendelésenként (csomagonként) plusz 490 Ft (bruttó) és a mindenkori szállítási/kézbesítési díjon felül fizetendő.

Fizetési módok

A termék ellenértékének megfizetése az alábbiak szerint történhet:

Futárszolgálattal történő szállítás esetén (házhozszállítás, csomagpontra szállítás) a vásárló előrre fizetéssel tudja kiegyenlíteni a megrendelés összértékét vagy utánvétes fizetés (Utánvétes fizetés csak 30 000 Ft-ig lehetséges!) esetén a futárnak köteles a vételárat készpénzben megfizetni a termék kiszállításakor, nyugta ellenében. A nyugtára kifizetett összeg tartalmazza a futárszolgálat költségét is.

Amennyiben a megrendelt termékek közül valamely terméket a szolgáltató bármely okból nem tud kiszállítani, ezek későbbi megküldésének költsége a szolgáltatót terheli (futár).

Bankkártyás fizetéssel kapcsolatban a szolgáltató Bankkártya elfogadás lapján kaphat további felvilágosítást.

Számla

A szolgáltató minden megrendelésről ÁFÁ-s számlát állít ki E-számla formájában kizárólag a regisztráló vásárló (pl. magán személy, cég) nevére és címére. A szolgáltató a kiállított elektronikus számlát a regisztráló vásárló email címére küldi el, kiszállítás esetén (futárszolgálati vagy átvételi ponton fizetett átvétel esetén) az átvételt követően automatikusan.

A Szolgáltató kizárólag a regisztrációban megadott névre (ezt egyszer van jogosultsága minden Vásárlónak megváltoztatni) állít ki számlát. Későbbi számlázási nevének (ez azonos a regisztrációban a Vásárló által megadott névvel) adatmódosításra nincs lehetősége a Vásárlónak. Egyedi esetként lehetséges viszont, hogy a Szolgáltató egy megrendelés kiszámlázása előtt egy Vásárló egyedi kérése alapján módosítja a Vásárló rendelésében megadott adatokat (ami nem ugyanazt jelenti, hogy a Vásárló adataiban megadott nevét változtatja meg a Szolgáltató, hanem a már leadott Rendelési adatokban felvitt adatokat) egyedi elbírálás alapján adhoc módon.

Amennyiben a Szolgáltató E-számlát állított ki Önnek és helytelenül adta meg a Szolgálatatónak a webáruházban email címét és ezen okból nem kapta meg az E-számláját, ezért a Szolgáltató semmilyen fellelősséget nem vállal.

A már kiállított E-számlái minden esetben megtekinthetők és letölthetőek bejelentkezést követően a Megrendeléseim oldalon.

Az elállás joga

Megrendelő a vásárlástól, a megrendelt terméket tartalmazó csomag átvételétől számított 14 napon belül - figyelemmel a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 20-22. §-ára - indokolás nélkül elállhat. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 munkanapon belül. Elállás esetén a terméket sértetlen - külső sérelmi nyomoktól, használattól mentes, valamennyi tartozékával együtt meglévő - állapotban a Megrendelő nevének feltüntetésével Megrendelő saját költségén kell a Szolgáltató címére (NaMo Eco Kft., 2009 Pilisszentlászló, Béke u. 44/b.) visszajuttatnia haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül. Szolgáltató a Megrendelő által kifizetett vételárat az elállást követő 14 napon belül visszatéríti.

Elállási nyilatkozatot itt letöltheti: NaMoEco-Elallasi-Nyilatkozat.pdf

Azonban Szolgáltató nem teszi kötelezővé a linkelt elállási nyilatkozat minta használatát. Szolgáltató elfogadja azon írásos nyilatkozatokat, amely alapján, Megrendelő személye és az érintett (elállt) megrendelés egyértelműen beazonosítható.

Az elállási joggal élő vásárlónak kötelessége saját költségén visszajuttatni a terméket a webáruház szolgáltatójának. Ha a vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

A webáruház szolgáltatónak 14 nap áll rendelkezésére, hogy visszatérítse a vásárló számára a vételárat, amennyiben élni kíván az elállási jogával a vásárló, és visszajuttatta a megrendelt terméket. A vételár visszatérítés lehetséges módjai (banki átutalás, postai úton stb.) a vásárlóval egyeztetésre kerülnek.

Az elállásra nyitva álló 14 napos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a Megrendelő a csomagot átvette.
Megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogot olyan termék esetében, amely a személyéhez kötött, illetve amelyet a Megrendelő utasításai alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, szereztek be vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, vagy gyorsan romlandó.

Megrendelő rendelését egyszerűen, kötelezettség nélkül lemondhatja Szolgáltató elérhetőségein keresztül mindaddig, amíg csomagját Szolgáltató át nem adja a futárszolgálatnak kézbesítésre. Megrendelő az átadásról minden esetben e-mailben értesül.

A vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja, az a vásárlás napja, és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Az itt nem szabályozott kérdésekre az új Polgári Törvénykönyv, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szabályai az irányadóak.

Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog. 

Ilyen esetek az alábbiak:
- Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiai mozgások, ingadozásoktól függ.
- Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, gyorsan romló élelmiszerek esetén.
- Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.
- Higiéniai termékek, tartós élelmiszerek, étrend kiegészítők, vitaminok, kozmetikumok esetén amennyiben már kibontásra került a termék! Ha bontatlan, élhet a vásárló az elállási jogával! Minden pelenka és minden pelenkázással kapcsolatos termék higiéniai termék, ezért ezen termékek nem visszaküldhetőek, kizárólag minőségi kifogás esetén.

Panaszkezelés

Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal - vásárlóink érdekeit szem előtt tartva - járunk el ügyfélszolgálatunkon keresztül.

Vásárlói panaszát Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:

Postai úton: NaMo Eco Kft., 2009 Pilisszentlászló, Béke u. 44/b.

E-mail: kapcsolat [ kukac ] namoeco . hu

Szóbeli panasz esetén tájékoztatjuk a felhasználót, a fogyasztót, hogy panaszát jegyzőkönyvezzük. A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Cégünk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. Ezek alapján a reklamációt a bejelentést követően kivizsgáljuk.

Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt, a panaszos által megadott elérhetőségen.

Cégünk a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén Cégünk írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Abban az esetben, ha Ön panaszával békéltető testülethez fordul, a békéltető testület eljárásában Cégünk együttműködési kötelezettség terheli.

A Vásárló kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

Pest Megyei Békéltető Testület
Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881

További testületek: https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek

Pest Megyei Kormányhivatal
Levelezési cím: 1052 Budapest, Városház utca 7.
E-mail cím: pest@pest.gov.hu
Telefon: (1) 328-5812, (1) 485-6957, (1) 485-6926

További kormányhivatalok: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Mellett Működő, Pest Megyei Békéltető Testület: Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: (+36-1) 792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Felhívjuk figyelmét, hogy a békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a fogyasztó kérelmére indulhat.

Benyújthatja panaszát Európai Bizottság online vitarendezési platformjára is. Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja a következő linken érhető el: Európai Bizottság online vitarendezés
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show

Cégünk nem tartozik semmilyen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alá.

A kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a NaMo Eco Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 1 hónap, de legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a NaMo Eco Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
 
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállás jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet szabályai alapján a NaMo Eco Kft. jótállásra köteles. 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és a Termékszavatosság pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint

A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása - a (4) bekezdésben foglalt kivétellel - jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát - szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak
megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás
okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. 
Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő
határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. 
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.
A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.

Az E-számla tartalmazó levél kiküldésével csatolmányként kiküldjük a Jótállási jegyet is, amivel a kapott termékkel kapcsolatban tudja intézni a jótállást.

Jótállási jegyet itt letöltheti: NaMoEco-jotallasi-jegy.pdf

Felelősség kizárása

Az Interneten keresztül történő vásárlás esetén feltételezhető, hogy a vásárló ismeri az Internet lehetőségeit és korlátait, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és az előforduló hibákra. A szolgáltató nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.

A szolgáltató semmilyen alapon nem felel semmilyen kárért, amely közvetlenül vagy közvetve a élj.hu és manókboltja.hu webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

A szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy kizárólag előzetes fizetés esetén szolgálja ki, vagy egyáltalán ne szolgálja ki azokat a vásárlókat, akik rendszeresen nem tartják be jelen szerződésben foglalt feltételek vagy más módon kárt okoznak a szolgáltatónak.

Egyéb rendelkezések

A szolgáltató jogosult jelen szerződés feltételeit bármikor egyoldalúan, indoklás és külön értesítés nélkül megváltoztatni, módosítani. Jogosult továbbá a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani. A változtatások a webáruházban való közzététel időpontjától hatályosak. Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő vásárlási feltételeket kell alkalmazni. Amennyiben szeretné letölteni Általános Szerződési Feltételeinket, akkor mentse le jelen lapunkat böngészőjében.

szolgáltató: NaMo Eco Kft.
cégjegyzékszám: 13-09-162905
kibocsájtó cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
adószám: 12989290-2-13
székhely: 2009 Pilisszentlászló, Béke utca 44/b.
telefon: Telefon
email: KAPCSOLAT - kapcsolat [ kukac ] namoeco . hu
kapcsolattartó: Lénárt Barna
Tárhelyszolgáltató neve: Websupport Magyarország Kft.
Tárhelyszolgáltató címe: 1132 Budapest Victor Hugo u. 18-22.
Tárhelyszolgáltató email:    info@mhosting.hu

 

2022.02.22.